Milyen kihívásokkal néz szembe egy SEO szakember a digitális marketing terén

A digitális marketing átalakulása számos kihívás elé állítja a piaci szereplőket. Az online csatornák egyre gyorsabban terjednek, és a szakembereknek lépést kell tartani a változásokkal: hogyan működnek ezek a csatornák, és hogyan használhatják fel ezeket a leghatékonyabban a termékek és szolgáltatások marketingjére.

A digitális marketing fogalma

A digitális marketing, vagy online marketing az internet, a keresőmotorok, a mobileszközök, a közösségi média és más egyéb csatornák használatát jelenti a fogyasztók elérése érdekében. A trendek azt mutatják, hogy a felhasználók viselkedésének megértése a hagyományos marketinghez képest egészen új módszereket, és megközelítést igényel.

Digitális marketing csatornák

Az online marketing célja márkák népszerűsítése a különböző online csatornákon, úgy hogy a lehetséges ügyfeleket a számukra leginkább használt csatornákon keresztül elérjék. Az online marketingen belül számos terület van, például PPC marketing, keresőoptimalizálás, E-mail marketing, konverzióoptimalizálás, közösségi média marketing, vagy a tartalommarketing. A területek különböző lehetőségeket nyújtanak, és nem könnyű kiválasztani, hogy egy cégnek melyikre érdemes hangsúlyt fektetni. Például a PPC marketing kifejezetten hasznos, ha valaki azonnali, gyors eredményeket, eladásokat akar elérni, a SEO pedig főként közép és hosszú távon eredményes.

Kihívások az online marketingben

Manapság egyre nehezebb a vevők figyelmét megszerezni és lekötni, mivel egyre inkább elárasztják őket az egymással versengő hirdetések. Egy vállalatnak a versenyképessége érdekében elengedhetetlen a fogyasztói magatartás tanulmányozása. Előfordulhat, hogy bonyolult elemezéseket kell végezni, és különböző módszereket alkalmazni, hogy minél többet megtudjon az ügyfél vásárlói életútjával kapcsolatban, például a webhely hőtérképeinek vizsgálatával.

Az okostelefonok szerepe az online marketingben

Minden online marketingtevékenysége központi eleme weboldal, amely képviseli az adott márkát, terméket, vagy szolgáltatást. Nemcsak gyorsnak, könnyen használhatónak, de mobilbarátnak is kell lennie. Hogy az utóbbi miért különösen fontos, azt a különböző statisztikák igazolják. Az emberek egyre több idejüket töltik online vásárlással, szórakozással, stb., és bármikor bárhonnan csatlakoznak az internethez- elsősorban okostelefonok segítségével. Az okostelefont használók demográfiai jellemzőinek megértése kulcskérdéssé vált a marketingesek számára, hogy a célközönség számára eljuttassák a termékeket, szolgáltatásokat. Ez azt is jelenti, hogy a stratégiáknak, és a kampányoknak a mobileszközökhöz is alkalmazkodni kell. Azok a vállalatok, amelyek nem rendelkeznek mobilbarát webhellyel, értékes megjelenést veszítenek a Google keresési lekérdezései során. A Google már 2015-en úgy változtatta meg az algoritmusát, hogy a mobilbarát webhelyek elsőbbséget élveznek.

Másik fontos változás, amelyet a marketing nem hagyhat figyelmen kívül az az, hogy a fogyasztók egyre gyakrabban fordulnak segítségért az okostelefonjaikhoz, a mindennapi döntések meghozatalánál. Jól mutatja a trendeket az a 2015-ös adat, amely szerint az okostelefonnal rendelkezők közül:

  • Az utazást tervezgetők közel 70 százaléka akkor keresi az ötleteket a jövőbeni utazásával kapcsolatosan miközben tömegközlekedésen utazik, sorban áll.
  • 82 százalékuk az üzletben állva a telefonja segítségével dönt, hogy melyik terméket válassza, és végül közülük minden 10. ember a tervezettől eltérő terméket vásárol meg.

A mobiltelefonok használata a jövőben is növekedni fog. Ezért a marketing és reklámkampányok tervezésekor kulcsfontosságú a vállalatoknak megérteni, hogy a fogyasztók mikor és hogyan használják az okostelefonjaikat.

Miért fontos a SEO?

Azok a vállalatok, amelyek nem rendelkeznek jól szerkesztett honlappal, láthatatlanok maradnak a felhasználók számára. A SEO célja az, hogy minél több olyan potenciális látogató kattintson az oldalunkra mutató linkekre, akik a célközönségünkhöz tartozik. A SEO egy folyamatos tevékenység, pénzt és időt takarít meg az a vállalkozás, amelyik professzionális SEO szolgáltatást vesz igénybe a láthatóság, és a látogatottság növelése érdekében.

Összegzés

Megfelelő szakmai tapasztalattal rendelkező SEO szakember, mint például a seo-expert.hu a garancia arra, hogy a cég számára a legjobb online marketing csatornát, vagy a stratégiát alkalmazza a változó körülmények között. Így kevesebb pénz és idő ráfordítással szerez értékes ügyfeleket.